SIMON PHILIP

Mission: At gøre alle til supermodeller!

Jeg hjælper mennesker med at vise sig fra deres bedste side. Og billeder er en fantastisk måde at gøre netop det på. Også når det gælder produkter.

Et menneskes udtryk kan med utrolig små ændringer forandre indtrykket. Tænk bare på hvad holdningen, smilet, alvoren, blikket, lyset, fokuset, farverne, baggrunden og tøjvalget kan gøre for os alle.

Og når det kommer til produkter, gælder det samme. Ofte har vi kun et billede og nogle kolde fakta til at hjælpe os med at træffe beslutninger om at købe noget. Og et flot billede sælger! Et ligegyldigt billede kræver derimod virkelig vilje hos en køber. Hvorfor? Fordi det ikke skaber følelser. Og så er det svært at sige ja.

Vi lever i en interessant tid: Der har aldrig tidligere været SÅ mange muligheder for at skille sig ud fra mængden. Der har aldrig tidligere været SÅ mange måder at blive synlig på. Gratis. Og samtidig har der aldrig tidligere været SÅ små opmærksomhedsvinduer.

Konklusionen er klar: Så må vi virkelig gøre noget ekstra for at få opmærksomhed og skabe sympati.

Det interessante er: Der har aldrig tidligere været SÅ mange, der gør det samme som alle de andre! Selv har jeg været i reklamebranchen i 30 år. Og jeg vurderer, at mindst 60 % af de opgaver, jeg har fået af kunderne ikke har gjort nogen positiv forskel. Hverken for dem selv eller for kunderne. Hvorfor? Fordi langt de fleste vælger det selvfølgelige. Det åbenlyse. Det forventelige. Med god grund. Det eneste problem er, at det gør alle de andre også. Og på den måde kæmper alle om den samme opmærksomhed. I en verden hvor vi alle er lynhurtige til at swipe til siden – ud i glemslen.

Derfor tilbyder jeg mennesker og virksomheder et alternativ: En bedre og mere æstetisk udgave af os selv – og det, vi gerne vil sælge til andre! Æstetik handler om vores sansers fulde brug. Sanserne er vores eneste adgang til verden. Det er vores sanser, der gør indtryk på os. Og skaber handling og præferencer.

Så med andre ord: Tag fat i mig, hvis du også hører til dem, der tror på værdien i positiv opmærksomhed. Uanset om det så handler om dig selv, din arbejdsplads eller dine produkter.